گوگرد زدایی چیست؟ - فاطر اویل

گوگرد زدایی چیست؟ و عمده کاربرد آن چیست؟

گوگرد زدایی چیست؟ گوگرد زدایی حذف حذف گوگرد یا ترکیبات گوگردی (مانند زغال سنگ یا گاز دودکش)، عمدتاً از سوخت است. رایج ترین فرآیند گوگردزدایی مورد نیاز در گاز طبیعی است، اما برای گازهای دودکش، زغال سنگ و نفت نیز مورد نیاز است.

گوگرد در نفت خام، گاز طبیعی، گاز فرآیند و مایعات گاز طبیعی (LNG) ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله سولفید هیدروژن (H2S)، سولفید کربونیل (COS)، اکسیدهای گوگرد (SOx) و کل خانواده مرکاپتان ها.

گوگرد زدایی چیست؟ گوگرد زدایی از گاز دودکش | ویکی پدیا
گوگرد زدایی چیست؟ گوگرد زدایی از گاز دودکش | ویکی پدیا

سطوح بالای گوگرد در سوخت، هنگامی که با بخار آب ترکیب شود، می تواند باعث سایش خورنده در راهنماهای سوپاپ و آستر سیلندر شود که می تواند منجر به از کار افتادن زودهنگام موتور شود.

طراحی و تولید سیستم گوگرد زدایی فاطر اویل

گوگرد زدایی حذف گوگرد برای جلوگیری از آلودگی است. گوگردزدایی دارای تغییراتی است، از جمله:

  • هیدروسولفوریزاسیون
  • گوگرد زدایی استخراجی
  • گوگرد زدایی اکسیداتیو
  • بیودسولفوریزاسیون
  • گوگرد زدایی از طریق آلکیلاسیون، کلرینولیز و با استفاده از آب فوق بحرانی

تعداد کمی از این روش ها برای گوگرد زدایی نفت سنگین قابل دوام و/یا کارآمد هستند. این عمدتا به دلیل خواص روغن سنگین مانند محتوای گوگرد بالا، ویسکوزیته بالا، نقطه جوش بالا و طبیعت نسوز ترکیبات گوگردی است.

گوگرد زدایی از گاز طبیعی

گوگرد زدایی از گاز طبیعی معمولاً با جذب سطحی انجام می شود. گوگرد باقی می ماند و به کربن فعال جذب می شود. آزمایش ها به طور منظم انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که سطوح گوگرد در سطح قابل قبول باقی می ماند. برای کاهش میزان دی اکسید گوگرد آزاد شده در هوا، گوگرد زدایی از گاز دودکش مورد نیاز است. عامل بزرگی در تشکیل باران اسیدی است. دستگاهی به نام اسکرابر برای حذف گوگرد از گازهای دودکش استفاده می شود.

در احتراق زغال سنگ، برای تولید برق و گرمای پردازش، گوگرد به صورت SO2 منتشر می شود که به عنوان یکی از عوامل اصلی باران اسیدی دیده می شود. این اثر منجر به علاقه به سه روش اصلی حذف گوگرد زغال سنگ شده است: تمیز کردن زغال سنگ، گوگرد زدایی در بستر و گوگرد زدایی از گازهای دودکش. روش دیگر حذف گوگرد در زغال سنگ از طریق فلوتاسیون یا لخته سازی است.

گوگرد زدایی از روغن ها

گوگرد زدایی از روغن ها به دو صورت عمده انجام می شود. اولین مورد مشابه گوگرد زدایی از گاز طبیعی است که معمولاً فقط در صورتی استفاده می شود که سطح گوگرد نسبتاً پایین (کمتر از 50ppm) نفت برای شروع باشد. روش دوم گوگرد زدایی میکروبی است که از ارگانیسم رودوکوکوس برای حذف ترکیبات گوگردی استفاده می کند و آلودگی هوا را در طی فرآیند پالایش کاهش می دهد.

برای سفارش سیستم های گوگرد زدایی با فاطر اویل تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *