تاریخچه برج تقطیر - فاطر اویل

تاریخچه برج تقطیر پر از فراز و نشیب های متفاوتی بوده. در این مقاله فاطر اویل با تاریخچه برج تقطیر آشنا خواهید شد. در ادامه با فاطر اویل همراه باشید.

تاریخچه مختصر برج تقطیر

شواهد اولیه از تقطیر بر روی الواح قدیمی به تاریخ 1200 قبل از میلاد برای عملیات عطرسازی بوده. این الواح شواهد متنی ارائه می کردند که نشان می داد بابلی های بین النهرین باستان یک نوع اولیه تقطیر اولیه را می شناختند. شواهد اولیه از تقطیر نیز مربوط به کیمیاگرانی بود که در اسکندریه در مصر روم در قرن اول میلادی کار می کردند.

تاریخچه برج تقطیر در قرن سوم میلادی - ویکی پدیا
تاریخچه برج تقطیر در قرن سوم میلادی – ویکی پدیا

تقطیر در شبه قاره هند باستان انجام می‌شد، که از قاب‌ها و گیرنده‌های رسی پخته شده در تاکسیلا، شیخان دهری، چارسادا در پاکستان و رنگ محل در هند که مربوط به قرن‌های اولیه عصر رایج است، مشهود است.

تقطیر در چین ممکن است در زمان سلسله هان شرقی (قرن 1 تا 2 بعد از میلاد) آغاز شده باشد، اما طبق شواهد باستان شناسی، تقطیر نوشیدنی ها در سلسله های جین (قرن 12-13) و سانگ سانگ (قرن 10-13) آغاز شد.

تقطیر یک هنر باستانی است که هزاران سال است که اغلب برای غلظت الکلی نوشیدنی ها انجام می شده است.

اولین برج تقطیر مستمر عمودی، که در کارخانه های تقطیر الکل استفاده می شود و به عنوان ثبت اختراع شناخته می شود، در سال 1813 توسعه یافت و توسط یک فرانسوی به نام ژان باپتیست سلیه بلومنتال به ثبت رسید.

در سال 1822، آنتونی پریر از انگلستان نسخه اولیه سینی حباب دار را توسعه داد. مواد بسته‌بندی (گلوله‌های شیشه‌ای 2-3 سانتی‌متری) قبلاً توسط نیکلاس کلمنت فرانسوی در الکلی استفاده شده بود که هنوز به‌عنوان ماده جاذب کولون و آبشار شیمیایی شناخته می‌شود.

در سال 1831، آنیاس کافی (متولد فرانسه و تحصیل کرده در ایرلند) پس از شغلش به عنوان بازرس مالیات غیر مستقیم در اسکاتلند، اولین ستون سینی غربال را به نام Coffey still ایجاد کرد که متعاقباً به طور گسترده در کارخانه های تقطیر در اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفت.

اولین کتاب در مورد اصول تقطیر

اولین کتاب در مورد اصول تقطیر، La Rectification de l’alcool توسط ارنست سورل در سال 1893 نوشته شد.

در طول ربع اول قرن بیستم، استفاده از تقطیر برای الکل گسترش یافت تا به یک فرآیند جداسازی مهم در صنایع شیمیایی تبدیل شود. هنگامی که این روش به عنوان یک روش موثر برای جداسازی نفت خام نفتی به محصولات مفید شناخته شد، استفاده از تقطیر مداوم تسریع شد.

اشکال اولیه تقطیر شامل فرآیندهای دسته ای با استفاده از یک تبخیر و یک تراکم بود. خلوص با تقطیر بیشتر میعانات بهبود یافت. حجم بیشتر با تکرار تقطیر ساده پردازش شد. گزارش شده است که شیمیدانان برای به دست آوردن یک ترکیب خالص، 500 تا 600 تقطیر انجام دادند.

با ظهور مهندسی شیمی به عنوان یک رشته در پایان قرن نوزدهم، روش های علمی به جای تجربی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. صنعت نفت در حال توسعه در اوایل قرن بیستم انگیزه ای برای توسعه روش های طراحی دقیق، مانند روش مک کیب-تیله توسط ارنست تیله و معادله فنسکه فراهم کرد.

اولین کارخانه برج تقطیر

اولین کارخانه صنعتی در ایالات متحده برای استفاده از تقطیر به عنوان وسیله ای برای نمک زدایی اقیانوس ها در فری پورت، تگزاس در سال 1961 با امید به تامین امنیت آب در منطقه افتتاح شد.

امروزه فاطر اویل با جدید ترین و به روز ترین تجهیزات واحد های تقطیر را طراحی و تولید می‌کند. برای سفارش برج تقطیر برای کارخانه خود، با فاطر اویل تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *