کندانسور چیست؟ معرفی انواع کندانسور - فاطر اویل

کارکرد کندانسور در یکی از تجهیزات کلیدی در سیستم خنک کننده است که معمولاً در خارج از ساختمان قرار می گیرد یا ممکن است در اتاق چیلر قرار گیرد. انواع اصلی کندانسور که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند 3 نوع هستند: کندانسور خنک کننده با هوا، مبدل پوسته و لوله و خنک کننده تبخیری.

کندانسور چیست؟

کارکرد کندانسور در سیستم های تبرید عمومی است. برای خنک کردن مواد ارسالی از کمپرسور استفاده می شود که این مواد حالت گازی با دما و فشار بالا است. در این سیستم کندانسور کار می کند تا خنک شود تا گاز مورد نظر را به مایع تبدیل کند.

اجزای اصلی در کندانسور مورد استفاده برای انتقال گرما باید دو عامل اصلی را در نظر بگیرند: هدایت حرارتی خوب و مقاوم در برابر خوردگی.

انواع کندانسور

به طور کلی، کندانسور را می توان به 3 نوع تقسیم کرد:

کندانسور خنک کننده با هوا

کندانسور خنک کننده با هوا برای خنک کردن گرمای مواد گازی استفاده می شود تا از حالت گازی به مایع تبدیل شود. به طور کلی، این نوع کندانسور از یک سیم پیچ شکل استفاده می کند که معمولاً از لوله مسی ساخته شده است که سطح تماس را افزایش می دهد تا گرما از مبرد در کندانسور دور شود.

کندانسور خنک کننده با آب

تولید کننده انواع کنداسور خننک کننده با آب - فاطر اویل
تولید کننده انواع کنداسور خننک کننده با آب – فاطر اویل

کندانسور خنک کننده با آب از آب به عنوان یک محیط برای خنک کردن مواد در وضعیت گاز استفاده می کند تا به مایع تبدیل شود که باعث بالا رفتن دمای آب می شود.

کارکرد کندانسور تبخیری

کندانسور تبخیری هم از آب و هم از هوا برای انتقال گرما از ماده در حالت گازی برای متراکم شدن به مایع استفاده می شود.

طراحی کندانسور پوسته و لوله

فاطر اویل یک تولید کننده صنعتی است که مبدل های حرارتی را هم در نوع پوسته ای و هم از نوع لوله ای تولید می کند، مانند کندانسور، اواپراتور و خنک کننده روغن که هم برای آب لوله کشی و هم برای آب دریا قابل استفاده است.

علاوه بر این، ما مبدل‌های حرارتی خنک‌شده با هوا مانند قاب‌های متراکم هوا و محصولات فین کویل را تولید می‌کنیم که می‌توانند به عنوان کندانسور، اواپراتور و مبدل حرارتی که بین آب و هوا تبادل می‌کند، استفاده شود.

فاطر اویل می تواند با توجه به نیاز مشتری انواع کندانسور طراحی و تولید کند

ما در فاطر اویل انواع کندانسور را با شرایط مختلف شما طراحی و تولید کنیم.

  • شرایط محدودیت فضا برای نصب و نگهداری در محل: ما می توانیم محصولات را به گونه ای طراحی کنیم که اندازه کوتاه تری داشته باشند.
  • شرایط عملکرد و ظرفیت: با توجه به اهداف شما کندانسور مورد نظر شما را طراحی می کنیم.
  • مدت زمان طراحی: در زمان مورد نظر شما محصول را طراحی خواهیم کرد
  • شرایط استفاده و نگهداری: به عنوان مثال، فاطر اویل می تواند یک مبدل حرارتی در 4 مدار طراحی کند که می تواند برای سهولت در تعمیر و نگهداری و لوله کشی در محل، پوشش را به 2 مدار در هر طرف تغییر دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *